Stressa inte!

Well hello!

Jag lovade ju bilder på dom nya pjuxen!
Här kommer dom


Detta är mina älsklingar som jag jagade genom hela stan.



Detta är mina svarta älsklingar. Dock bara fejk converse men ändå lovely.



Nya pumpsen. Kommer bli en favorit i sommar tror jag.



Så där ja.

Här händer det inte mycket... eller nja... det beror på om vi har telefonkontakt eller inte. ;)

Jobbet flyter på som vanligt. Idag var vi dock underbemannade. Andreas ringde mig när jag satt på tåget och frågade vart jag var. Sedan tyckte han att det var kul att NÅN kom till jobbet idag iaf. Pontus och Shila var lediga och Jennie hade blivit sjuk. Ajsing bajsing! Det var bara jag och Andreas hela förmiddagen sedan fick vi förstärkning av Selim.
Så allt gick som det skulle iaf.

På fredag är jag ledig vilket ska bli oerhört nice. Lördagen jobbar jag från 10-17 och sedan ledig söndag och måndag. Helt okej vecka alltså.


Och nu till the big slam!
Sara kommer första helgen i Maj! IIIIIIIIIH!!!
Herre guuuud vad glad man kan vara då! Är helt till mig! Min Sara! Sara Sara Sara! Och vi ska åka på kryssning och vi ska skvallra och vi ska skratta och vi ska vara så som bara Mia och Sara kan vara! (impulsiva, oberäknerliga och galna alltså) Oj, vad jag har saknat det.  Det är bara hon och jag som kan ha så kul tillsammans. Trots att man fyller 24 i år så blir man som 15 så fort vi ses. Heeeelt underbart!


Sedan har jag börjat ta kroppens varnings signaler på allvar nu. Upptäckte för ett år och några månader sedan när jag flyttade ner till sthlm att jag hade en liten kal fläck i skallen. Konstigt tyckte jag. Men nu hittar jag fler och fler ju mer jag letar. Detta kallas fläckvics Alopecia och är inte ovanligt bland folk som stressar för mycket.  Sedan finns det Alopecia totale som gör att man tappar varenda hårstrå på hela kroppen. Men det har inte jag iaf. Men det är viktigt att jag bokar tid hos en hudläkare som får kolla om jag har brist på något eller vad fan det nu är.
Fläckarna är inte stora och syns inte. Men dom finns där och det gör mig bara ännu mer stressad så det blir ju en stressfaktor i sig. Bäst att göra sig av med den då tycker jag. 
Fan det låter så äckligt. "hej jag tappar hår fläckvis i skallen"
Men tydligen är det ju så vanligt. Stress kan ju framkalla olika saker hos olika folk. Vissa får migrän (bla jag ibland), vissa får cystor på halsen (mamma), andra får oregelbunden mens, oförklarliga svettningar, trötthet, yrsel, magsår eller håravfall.  Det är olika tydliga sätt för kroppen att visa att den typ mer eller mindre blir misshandlad.
Nåja, ska ringa vårdcentralen imorgon och be om att få snacka med mr hudläkare.


Nu ska jag nog gå och bädda upp sängen och duna.

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback