IKEAS dåliga inflytande

Jaha då har man suttit instängd i lägenheten hela påsken. Daniel har haft jouren så han har inte kunnat röra sig många meter från telefonen och arbetskläderna.
Så allt jag har gjort är alltså att dricka mina öl, kollat på tv, skällt lite på Daniel när det har behövts och ätit choklad. Och jag är inte den som äter godis i vanliga fall. Med andra ord har det varit riktigt illa.
Igår tog vi dock en runda till kungenskurva för att fjanta runt på IKEA efter ett bord till balkongen Daniel bestämt sig för.
Det är nånting med IKEA... så fort jag och Daniel sätter våra fötter där så börjar vi bråka. Vi har helt olika smak på inredning och ingen av oss kan kompromissa.
Dessutom fick han för sig att köpa trätrall till balkongen. Visst trätrall är helt okej.... men inte från IKEA!!! Gaaah! Det finns snyggare för samma pris för fan! Men nääää, han köper sin jävla trätrall från IKEA. Dock ska han ju komma ihåg att jag har lika stor rätt att plocka bort skiten som han har att lägga dit den. Det kommer bli ett jävla liv i sommar.
Daniel lägger ut trätrallen, går till kiosken och när han kommer hem är den borta. osv.
Tycker redan synd om våra grannar.
När vi gick inne på IKEA så hittade Daniel bordet han ville ha. Jag sa att det var för stort för våran lilla balkong och han börjar gapa om cm hit och dit medan jag gapar om utrymme att kunna stå upp på balkongen utan att behöva smälla in i ett bord så fort man öppnar dörren. DÄR blev det en kompromiss! Vi köpte ett bord som går att fälla ihop så enda gången han får ha det utfällt är när det verkligen behövs. HA! Alltså tycker jag att jag vann den ronden.
Ja, jag ska inte tjata sönder era öron om IKEA och våra bråk längre. Men det är ju faktiskt det enda som har hänt under påsken...

Nåja, jag längtar tills Sara kommer hit! Det är inte länge kvar nu. :) Sedan blir det kryssning och holabaloa!
Jag har redan köpt en klänning för katastrofen. Tragisk men magisk... jag tror jag kör på den ordvitsen den helgen.

Nä nu ska jag göra något vettigt... typ... äta nåt.

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback