Groovy baby

I natt har jag sovit hos mammsen. Har saknat min gamla säng och den insuttna soffan som jag alltid lyckas somna i.
Det blev en hel del skvaller, ett glas vin, tv tittande och mys. Nice.
Ikväll är det fredag igen och jag hoppas på att det ska hända något häftigt. Var ju inte ut förra helgen men tänkte försöka dra med Sara ikväll eller imorgon.

Måste också få säga att filmen Mamma Mia var huuur bra som helst. Jag och Sara satt i varsin ände av soffan och såg helt lyriska ut medan Jonatan satt emellan oss och såg trött ut.

Mamma var till frissan i onsdags och färgade utväxten och klippte sig. När jag kom igår så började jag min inspektion.
Frisören hade inte använt rätt procent på väteperoxiden vilket resulterade i ett mer gulare resultat. Dessutom var det väldigt dåligt applicerat vilket man också lätt kunde se. Klippningen var inte heller okej. Hon hade inte klippt bort underhåret och det var lite snett i nacken.
Mamma blev skit förbannad. Haha med all rätt. Så idag ringde hon sin frisör och sa att detta inte var okej och ville få det omgjort. Och vet ni vad frisörfittan skyller på?! "Det är dina gråa hår som blir gula och du har blivit mer gråhårig än vad du var för en månad sen" VA?! Gråa hår har inget pigment, det är dom som blir LJUSARE. Och vadå mer gråhårig på en månad?! Herre gud. När jag börjar jobba ska jag fan stå för mina egna misstag för sånt kan hända vem som hellt om man inte har huvet med sig. Men att börja försvara sig mot en kund på det där sättet är ju helt flippat. Vem som hellst kan ju se att hon gjort Fel.
Ja, nu lyckades jag göra mig själv förbannad också. Ska fan följa med mamma till frissan och bevaka varenda rörelse hon gör. Grr


För övrigt känner jag mig en dutt förvirrad. Fast det var väl inte så ovanligt...
Men det kan bero på nattsamtalet jag fick kl 01.26. Daniel ringde och surrade nåt om mat och lunch. Har inte så mycket minne eftersom jag SOV! Tydligen hade jag somnat om medan han han pratade. Vaknade med mobilen på kudden. Jag måste ha varit helt väck. haha


Nåja, ska snart ringa och väcka Sara så vi kan fara på Bobo och göra lite andra ärenden.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback